Završna svečanost 4. Balogijade – 17. lipnja 2022.

Ove se godine, 30. svibnja, navršilo 90 godina od rođenja Zvonimira Baloga! Bila je to prigoda da se dostojanstveno prisjetimo njegova lika i djela, stoga je uoči završne svečanosti Balogijade najprije organiziran i pripremljen Jubilej Zvonimira Baloga, prigodni višednevni program kojim je u nama obližnjim Križevcima od 23. do 30. svibnja 2022. obilježena 90. godišnjica umjetnikova rođenja.

Balog je naš najnagrađivaniji dječji književnik, vrstan je i likovni umjetnik, a manje je poznato da je od 1958. do 1967. godine u Svetom Petru Čvrstecu i Svetom Ivanu Žabnu učenicima predavao i likovni odgoj te s njima osvajao nagrade na različitim natječajima. Upravo zato mi kao osnovna škola u Svetom Ivanu Žabnu, u kojem je Balog napisao i legendarnu Nevidljivu Ivu, iz godine u godinu održavamo Balogijadu i za nju primamo vrlo lijepe dojmove gostiju.

Danas s ponosom možemo reći da je Balogijada jedna od najvećih hrvatskih nacionalnih manifestacija namijenjenih učenicima hrvatskih osnovnih škola koji od 2019. godine, kada je Osnovna škola "Grigor Vitez" Sveti Ivan Žabno organizirala 1. Balogijadu, sudjeluju u njezinu krasnoslovno-scenskom i likovnom natječaju, pri čemu laureati osvajaju i vrlo vrijedne nagrade.

Ove je godine na natječajima 4. Balogijade sudjelovalo više od 1100 učenika iz cijele Hrvatske, a 40 najboljih (po 20 u svakom dijelu natječaja) osvojilo je zanimljive nagrade: ulaznice u nacionalne parkove i parkove prirode, knjige, keramičke memorabilije, kao i lijepo dizajnirane zahvalnice s motivima Balogova Veselog zemljopisa, koji je bio tema ovogodišnje slavljeničke 4. Balogijade!

Radove/izvedbe učenika i ove su godine (pr)ocjenjivala naša stručna prosudbena povjerenstva u sastavu Barbara Rocco – Zvonimir Ilijić – Sunčana Zelenika Konjević u krasnoslovno-scenskom dijelu natječaja te Manuela Vladić Maštruko – Ranka Javor – Tomislav Buntak u likovnom dijelu natječaja.

Poduprli su nas i Ministarstvo kulture i medija te naša Općina Sveti Ivan Žabno, a prema već spomenutoj ovogodišnjoj temi natječaja, Veseli zemljopis, podržalo nas je 16 hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode koji nagrađenim učenicima doniraju ulaznice u parkove odnosno osiguravaju prigodne poklone, suvenire za najsretnije sudionike 4. Balogijade.

U osiguravanju nagradnog fonda podupiru nas i izdavačke kuće (Profil, Katarina Zrinski, Školska knjiga, Mozaik knjiga), kao i umjetnik Dragutin Ciglar koji je izradio izvrsne memorabilije s replikom Balogova rukopisa s naslovnice prvog izdanja Veselog zemljopisa iz 1983. godine. Svim pokroviteljima, donatorima i partnerima naše 4. Balogijade i ovom prigodom još jednom najljepše zahvaljujemo.

U srpnju će u Nacionalnom parku Krka biti postavljena i izložba najuspjelijih učeničkih likovnih radova s 4. Balogijade, što je također veliko priznanje našoj manifestaciji i njezina značajna promocija i u međunarodnim okvirima, na čemu smo iznimno zahvalni Nacionalnom parku Krka na susretljivosti i otvorenosti za mogućnost postavljanja ove izložbe na tako lijepoj lokaciji!

Završna svečanost četvrte po redu Balogijade održana je u petak, 17. lipnja 2022. godine. Započela je svečanom priredbom u društvenom domu u Tremi Dvorišču, a sastojala se od svečanog programa u izvedbi učenika naše škole, zatim krasnoslovno-scenskih nastupa nagrađenih učenika koji su u našu sredinu došli iz svih krajeva Lijepe Naše (od Osijeka i Ivankova preko Zagreba, Rijeke, Ogulina sve do Dalmacije – Sinja, Makarske, Brača i drugih predjela naše domovine), kao i dodjele nagrada i priznanja.

Školski zbor „Žabice“, pod vodstvom Višnjice Radić, otvorio je priredbu nagrađivanom skladbom „Vlak“, a zaključio ju izvedbom skladbe „Kad bi svi ljudi na svijetu“.

Nakon pozdrava općinskog načelnika Nenada Bošnjaka, uvodnih riječi ravnatelja škole Tomislava Hanžekovića te voditelja Balogijade Tomislava Hrebaka, učenice 7. razreda, koje je uvježbao učitelj Tomislav Hrebak, krasnoslovile su pjesmu Petra Preradovića „Rodu o jeziku“. Učenici 2. razreda PŠ Sveti Petar Čvrstec, vođeni svojom učiteljicom Nikolinom Kušec, objasnili su svima Kakvu kome knjigu treba dati, nakon čega su učenice 4. razreda matične škole izvele scenu iz Gruntovčana „Žufka čuča“. Voditeljica im je bila učiteljica Mirela Tuk.

Svojim krasnoslovima odabranih pjesama iz Balogova „Veselog zemljopisa“ prisutne su počastile učenice 4. razreda PŠ Sveti Petar Čvrstec, koje je animirala njihova učiteljica Anamarija Harmicar Puljiz.

Okupljene su rasplesali učenici 3. razreda matične škole plesnom točkom „Dječji grad – Bum, bum, bum“. Uvježbala ih je učiteljica Tatjana Kopjar.

Uslijedili su potom sjajni krasnoslovi laureata 4. Balogijade te dodjele nagrada i priznanja. Nakon toga gosti su autobusima prevezeni do Svetog Petra Čvrsteca, gdje su u prostorima škole mogli pogledati izložbu nagrađenih učeničkih likovnih radova s ovogodišnje Balogijade. Vožnju su obogatile i učinile zanimljivijom nastavnica geografije (u duhu veselog zemljopisa) Sanja Hmelina i Nataša Oreč koje su u autobusima ispričale zanimljivosti o Svetom Petru Čvrstecu i ovome našemu lijepom kraju.

Osim izložbe u područnoj školi u Svetom Petru Čvrstecu održano je i izvlačenje ulaznica za nacionalne parkove i parkove prirode, što su ujedno bile i glavne nagrade ovogodišnjim laureatima. Druženje je potom nastavljeno za svečanim zajedničkim ručkom u društvenom domu Trema Dvorišče.

Najljepše zahvaljujemo svim našim gostima, svim učenicima i njihovim mentorima, roditeljima i ravnateljima koji su uveličali završnu svečanost 4. Balogijade! Vaši pozitivni dojmovi i lijepe riječi koje ste nam uputili najveća su nam nagrada i od srca vam na tome hvala. Trudit ćemo se i sljedećim Balogijadama veseliti vas i vaše učenike te se uvijek iznova susretati u veselom, razigranom duhu Balogova stvaralaštva. Svima veliki balogovski pozdrav!

Vesna Benković, knjižničarka OŠ „Grigor Vitez“ Sveti Ivan Žabno

Tomislav Hrebak, voditelj Balogijade